vrijdag 11 december 2020

Eindejaarsleesdoelen

Vorig jaar had ik de laatste week nog doelen gesteld om te gaan waarmaken in 2019. Nu heb ik dat al eerder gedaan. Ik heb een paar weken geleden (ergens in oktober) een heuse leeslijst gemaakt van boeken die ik dit jaar nog zou willen lezen. Gewoon, als overzichtje voor mezelf. Dat kwam eigenlijk door de foto die ik voor de boekhandel maakte voor Twitter toen de nieuwe lockdown werd aangekondigd. Ik pakte daarvoor de boeken die die dag, en een paar dagen eerder, nieuw waren binnengekomen in de winkel. Met als tekst dat ik de komende tijd wel door zou komen.





Maar die boeken van de foto, dat is niet allemaal wat ik zelf wil lezen... Dus bedacht ik dat ik dat maar eens op moest schrijven. Er staan trouwens wel 4 boeken op de foto die ik echt wil lezen, en waarvan er 3 op het lijstje zijn beland. Hieronder zie je wat mijn eerste lijstje was. Extreem uitdagend, aangezien ik meestal een boek per week lees en ik nog zo'n 10 weken had voor mijn lijstje. En als je goed kijkt, zie je helemaal onderaan ook nog het kopje Tijd over. 

                                                   

Nou ja, we zien wel hoe ver we komen was het idee. Ik heb er boeken op gezet die ik zelf heb gekocht of gekregen, leesexemplaren van de boekhandel en een bibliotheekboek. Het idee was om ze afwisselend te lezen, zodat alle boeken kans maakten dit jaar. Inmiddels ben ik anderhalve maand verder en heb ik een beter lijstje gemaakt. En blijkt dat ik de leesexemplaren en het biebboek toch eerst heb gelezen. En, dat is helemaal erg, ik heb nog een boek toegevoegd, omdat ik mee mag lezen met een hebban leesclub.


Wat dan weer wel erg leuk is aan dit nieuwe lijstje, is dat ik kan zien wat ik al gelezen heb en hoe goed ik die boeken vond. En dat ik over die boeken al blogjes heb geschreven ook. Op eentje na, zien jullie welk boek dat is?

Voor mij werkt dit lijstje prima. Ik hoef niet na te denken wat ik allemaal nog ga lezen, dat staat erop. En ik mag de boeken lezen in de volgorde die ik zelf wil, dus ik kijk iedere keer naar waar ik op dat moment zin in heb en pak een boek in dat genre. Ik heb nog een paar weken, ben bezig in het 9e boek (Greenwood) en ga die lijst bij lange na niet uit lezen. Gelukkig kan ik dan in januari gewoon verder. Al heb ik inmiddels al wel weer 2 boeken uit de bieb gehaald, boeken van Sinterklaas gekregen en nog wat nieuwe leesexemplaren liggen. Ik zie dus al een nieuw lijstje aankomen vanaf januari!

Hebben jullie nog leesdoelen voor dit jaar??


Geen opmerkingen:

Een reactie posten