zondag 13 maart 2011

Ding 1, 2 en 3 (maar nu iets meer info)

Ding 1: Lees dit weblog en ontdek waar deze cursus over gaat.
Check! Alleen heb ik het weblog wel lekker uitgeprint, omdat ik dat fijner vind lezen :-)

Ding 2: Richt je eigen weblog in en plaats je eerste berichten.
Check! Ik heb gewoon de geadviseerde blog-software gebruikt. En waarom? Nou, het zal niet voor niks geadviseerd worden. En daarnaast heb ik al een blog hier op blogger (al doe ik daar momenteel niet zo veel meer mee) dus ik ben er een beetje bekend mee.
Ik heb wat verschillende instellingen en ontwerpen geprobeerd, en ik geloof dat het nu goed is (net nog een paar kopjes gewijzigd, ook leuk). Misschien verander ik tussendoor nog wel het een en ander, daar zal ik dan (misschien) wel melding van maken als het door de cursus komt.

Ik heb me overigens wel over laten halen om een gmail-adres aan te maken. In het belang van de cursus zullen we maar zeggen, want aan e-mailadressen ontbreekt het me eigenlijk niet. Het moet er nog even ingroeien dat ik nog een extra adres moet gaan checken vanaf nu, maar dat zal wel goedkomen.

Mijn ervaringen met Web 2.0 tot nu toe: ik heb 3 verschillende hyves (waarvan 1 voor de bieb); 1 ander blog; 1 facebookaccount en 1 twitteraccount (ook voor de bieb). Verder heb ik een linkedin-account waar ik bijster weinig gebruik van maak. Ik You-tube een ieniemieniebeetje, af en toe een filmpje op mijn hyve zetten bijvoorbeeld.
Het meest recente Hennie Vrienten bij Ali B.  Deze dus:

(en nou moet ik er wel bij zeggen dat ie eerst in een eigen blogje stond, maar nu heb ik gevonden hoe ik een flimpje in een blogje moet zetten :-))

3 opmerkingen:

  1. En inmiddels ook gevonden hoe ik dat eerdere blogje moest verwijderen. Dus nu is het filmpje weg (zonde!), gelukkig staat het nog in dit bericht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee Pleuntje, ik ben eruit hoor en het heeft maar twee uur gekost, hahaha. Ik volg mezelf niet meer!! Jippie!!!
    Succes hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmm en jij gaat 23Dingen volgen? Appeltje eitje volgens mij. Ervaring genoeg. Wist je dat je via Gmail al je andere e-mailadressen kunt koppelen en binnenhalen? Scheelt een hoop gedoe.

    BeantwoordenVerwijderen