vrijdag 18 maart 2011

Ding 5: RSS Feeds vinden

Oh jee, nog meer RSS Feeds zoeken is de opdracht, en ik had net al het idee dat ik verzoop in de feeds. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik ze lekker op allemaal gelezen heb gezet zonder ze te lezen :-P. Maar ik ga me aan de opdracht houden en vrolijk op zoek naar nóg meer nieuws!

Via Google Blogsearch heb ik me geabonneerd op blogs over Bibliotheek Westland én over Bibliotheek Wateringen. Mocht ik nog ooit de geest krijgen dan zal ik de andere 8 vestigingen ook gaan volgen, maar alleen deze 2 acties leveren me al weer 21 nieuwe nieuwsfeiten op... Oh, dus ongemerkt een egofeed gemaakt, joepie!

Voor mezelf heb ik ook nog een RSS op bookcrossing nederland gezet. En nu.nl algemeen en achterklap (ja, je moet toch op de hoogte blijven van alles van de BN-ers en BB-ers) Alleen dat heb ik niet via een zoeker gedaan, maar gewoon via nu.nl.
Ik geloof niet dat ik Search  RSS begrijp... Er wordt gezocht naar pagina's met RSS, maar dan? Ik zal er van de week nog een nieuwe blik op werpen, misschien dat het dan begint te dagen. Voor vandaag vind ik het eigenlijk wel genoeg!

Oh nee, ik moet mijn mappen nog gaan inrichten in Reader... Allemaal mapjes gemaakt (ding 4 en 5; 23 mededingers; peluntjes sites; bieb westland informatie) en nou staat het allemaal heel netjes. Alles in een mapje en alle berichten gelezen ;-)

Mijn ervaringen: staan hierboven. Ik heb dit blog (net als de vorige twee) geschreven terwijl ik bezig was met ding 5.

Haha, en nou ben ik een plaatje van een 5 aan het zoeken en als ik google op "ding 5" is een van de resultaten een plaatje over RSS feeds!

1 opmerking:

  1. Het werkt natuurlijk alleen als je een effectief instrument inricht. Met voor jou belangrijke nieuwsbronnen. Zaken die waarde toevoegen. En uiteraard feeds die je weinig meer bieden, gewoon weggooien. Alleen dan heb je iets aan een rrslezer en zal je het blijven gebruiken. Als je je telkens laat ontmoedigen door de hoeveelheid ongelezen berichten, dan gaat het natuurlijk nooit werken waarvoor het bedoeld is. Als plek waar je de voor jouw belangrijke informatiestromen kunt kanaliseren.

    BeantwoordenVerwijderen