donderdag 17 maart 2011

Ding 4: Pleuntjes eenvoudige wereld in 23 dingen met RSS (deel 1)

Zo, ik ben eerder naar de bieb gegaan om daar even rustig te kunnen 23dingen (aangezien de computer thuis het begeven heeft en de nieuwe laptop nog niet helemaal functioneert is dit toch het makkelijkst).

Ik ben begonnen met het lezen van het blog over ding 4: Maak je leven eenvoudiger met RRS en een nieuwslezer. Het zou mijn leven een stuk eenvoudiger maken. Kijk, daar hou ik van! Ik surf me rot langs allerlei sites om te kijken wat er allemaal nieuw is. Als dit werkt zou dat een uitkomst zijn :-).

Het filmpje van RSS in plain English vond ik erg duidelijk. Lijkt me dus inderdaad wel wat dat RSS.
De 2e link, Dossier RSS doet het bij mij niet, ik krijg de melding dat de pagina niet is gevonden. En ik heb geen zin om heel ver te gaan zoeken, aangezien er nog meer informatiebronnen zijn...
Ik ben overigens zo eigenwijs om niet alle filmpjes te gaan kijken nu. Ik zie dat er veel van zijn, maar ik geloof dat ik het filmpje van net echt wel duidelijk vond.
Waarom RSS in Nederland nog niet van de grond komt heb ik wel gelezen, ik denk dat we gewoon nog niet inzien dat het heel makkelijk is en dat je dus kennelijk ook heel makkelijk aan een reader kunt komen. Alleen dát moet dan wel weer opgenomen worden in mijn systeem, zo'n reader. Zul je zien dat ik eerst overal ga kijken en als laatste aan die reader denk :-)

En dan nu... ik ga op Google Reader klikken om het account te activeren. Nú ook echt!
Gelukt (was ook niet heel moeilijk natuurlijk dat klikken)! En ik zie dat ik al automatisch alle blogs van de mede-23-dingers volg. Kijk dat scheelt weer met abonneren. Nu op zoek naar de RSS feeds van de genoemde voorbeelden.
Oké, dat is niet heel erg handig om nu te doen, want ik werk op de computer van Case omdat hier geluid op zit.  Dan ga ik vanavond thuis verder met dit ding en volgt er een nieuw liveverslag van mijn RSS-ontdekkingstocht!

3 opmerkingen:

  1. Mijn rss-lezer (Netvibes) is ingesteld als mijn startpagina en dat scheelt enorm. Ik zie in één oogopslag wat er nieuw is.
    De dode link heb ik doorgegeven aan Rob Coers, gaan we wat aan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb mijn RSSReader ook als startpagina ingesteld, op mijn werkpc dan. Inderdaad heel handig om dan bij het opstarten telkens meteen te zien war er nieuw is en vooral wie er geblogd heeft.
    Ik zie in je blog een plaatje van 'I am number four' ingevoegd staan. Heb je die al gezien of ga je nog? Volgens Annelies (dochter van Heleen) is het de slechtste film die ze ooit gezien heeft! Dat je het weet...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik weet het allemaal nog niet zo met de RSS. Ik geloof dat ik niet genoeg pagina's af ga om baat te hebben bij die reader. Ik heb er nu wel veel in staan, maar dat was voor de oefening. Als ik echt helemaal zelf zou kiezen zou het waarschijnlijk alleen bij nu.nl blijven. Maar wie weet, misschien is het over een maand wel helemaal geweldig!

    En de film heb ik niet gezien, ga m ook niet kijken. Het is gewoon een plaatje voor "ding 4". Ik heb bij al mijn blogjes een cijferindicatie gezet. Vond ik grappig.

    Ik hoop alleen dat jullie niet van iedere wijziging een RSS-je krijgen, want dan zijn jullie erg overspoeld met RSSjes.

    BeantwoordenVerwijderen