vrijdag 15 februari 2019

B.A. Paris - Breng me terug


Het verhaal


Een jong stel (Finn en Layla) rijdt door Frankrijk en stopt onderweg bij een parkeerplaats. Finn stapt uit om naar de wc te gaan, maar wanneer hij terugkomt bij de auto is Layla spoorloos verdwenen. Ze wordt nooit teruggevonden.
De politie ziet Finn als verdachte. Hij vertelt hun wat er is gebeurd die avond. Het is de waarheid, maar niet de hele waarheid.
Twaalf jaar later is Finn verloofd en gelukkig – zijn verleden heeft hij achter zich gelaten. Tot hij op een middag thuiskomt van zijn werk en zijn verloofde op de bank ziet zitten. Ze houdt iets in haar handen, houdt het tegen het licht. Een object zonder enige waarde, behalve voor Finn en Layla. Is zijn eerste liefde teruggekeerd? Of speelt iemand een spel met hen?

Het verhaal bestaat uit 3 delen. In het eerste deel lees je vanuit Finn met hoofdstukindelingen vroeger en nu (voor en na de verdwijning van Layla eigenlijk). In het tweede deel komt Layla terug en lees je de hoofdstukken vanuit Finn en Layla. In het derde deel is het alleen Finn.



De schrijver

B.A. Paris is van Frans-Ierse komaf en groeide op in Engeland. Ze heeft ook een tijd in Nederland doorgebracht. Momenteel woont ze in Frankrijk, waar ze met haar man een talenschool heeft opgezet. Met haar thrillers Achter gesloten deuren en Gebroken heeft ze haar status als ‘queen of domestic crime’ bevestigt. Haar derde thriller Breng me terug is verschenen in de zomer van 2018.



Mening

Het boek is met vaart geschreven, dus het leest vlot weg. Ik vond het minder goed dan de eerdere boeken van B.A. Paris. Wat op zich vreemd is, want het is meer een psychologische thriller waar ik normaal wel van houd. Om de een of andere reden raakte het me niet echt. Misschien heb ik ergens halverwege wel door gehad hoe het zat, maar ging ook ik daaraan twijfelen. Hoe dan ook, je wordt heen en weer geslingerd en bent wel benieuwd hoe de vork nou precies in de steel zit.

Je leert Finn en zijn verleden kennen, wat voor twijfels zorgt. Ook Harry, een oude vriend van Finn, en Ruby, de ex-vriendin van Finn, spelen een rol in het verhaal. Maar het draait natuurlijk om wat er 12 jaar geleden is gebeurd.

Ondanks dat ik dit boek minder vond dan de andere zou ik een volgend boek toch weer lezen. Gewoon om te zien of dat weer beter is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten