dinsdag 8 juni 2021

Leeslijstjes update!

Ik had het zo goed bedacht, een leeslijst per kwartaal dit jaar. Maar het ging meteen het eerste kwartaal al mis! Er stond veel te weinig op dat eerste lijstje... dus een nieuw, voller lijstje gemaakt voor maart plus het tweede kwartaal.

Een van de eerdere versies van lijstje 2

Dat zou goed moeten gaan, zou je denken. Niets is minder waar. Ik was in mei al bijna door mijn lijstje heen. Paniek! Wat te doen?

Eind van lijstje 2, met toevoegingen...
 

Eigenlijk heel simpel: nieuw lijstje maken! Zo gezegd zo gedaan, dus ik maakte meteen een nieuw lijstje, voor vanaf half mei plus de komende twee maanden. Zo heet het dus nu, voor de komende maanden. Misschien moet ik het maar gaan afkorten naar Leeslijst 2021 x (x wordt een cijfer, in dit geval ben ik al aan lijstje 3).

lijstje 3!

Naar aanleiding van mijn vorige lijstjespost ontving ik van een vriendin die bij een hele leuke uitgeverij werkt een Boekenboek. Waar ik mijn lijstjes in bij kan houden, en wat ik las, wat ik daarvan vond, wat ik in mijn kast heb staan, hoe veel ik heb gelezen in een maand en nog veel meer. Geweldig! Ik vind het bijna zonde om in dat boek te beginnen, maar heb een poging gewaagd! En ik beloof dat ik daar binnenkort ook nog een blogje over schrijf, gewoon, omdat het zo'n leuk boek is! 

Inmiddels is het al weer begin juni en zijn de eerste boeken van mijn nieuwe leeslijst al weer afgevinkt. Ik heb inmiddels ook een nieuwe categorie toegevoegd aan de codes achter de boeken. B=biebboek, LE=leesexemplaar en inmiddels de nieuwe toevoeging, staat nog niet op de kaart: LB=luisterboek.

Ik wandel namelijk de laatste tijd nogal veel (ook een blogje waard eigenlijk) en heb gemerkt dat ik met een luisterboek makkelijk veel verder kan lopen. Ik heb de afgelopen weken al twee boeken geluisterd. En bij de volgende update van het lijstje mogen jullie zoeken welke dat zijn.  Misschien al eerder ook, als ik besluit ook daarover een blogje te schrijven.

 Ik lees vrolijk verder! Mijn mooiste boek van het vorige lijstje was overigens Het woud van wol en staal waar ik dit stukje over schreef. En hoe gaat het bij jullie met lezen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten