zondag 22 mei 2011

Ding 16: You tube

You Tube, is bekend... Ik zet af en toe filmpjes op mijn hyve die ik op YouTube heb gevonden. En in een van de eerste posting staat ook al een filmpje (van Ali B. en Hennie Vrienten). Als ik iets zoek op YouTube is het vaak gericht. Maar meestal haal ik de filmpjes die ik gebruik van anderen vandaan, hyvesvrienden die mooie filmpjes hebben, de Michael Jackson hyve, de Racoon hyve enz. 
Thuis kunnen we ook YouTube op de tv kijken en zo hebben we met onze zoon al een aantal keer doelpunten van De Graafschap (zijn cluppie, geen idee waarom, maar hij blijft erbij) gekeken, zodat hij voor Studio Sport naar bed kon:-).
De bieb heeft ook een eigen YouTube kanaal, weet ik, maar daar heb ik nog niet zo veel mee gedaan. Zou eigenlijk wel moeten natuurlijk, kan ik mooi de filmpjes van daar op de hyve zetten :-)

Maar goed, eerst de theorie:
Wikipedia gelezen; iets gedateerds ga ik niet lezen (liever nieuwe dingen in mijn schaarse tijd lezen); de mijns inziens geven een zoekopdracht in google, geen zin in om uit te zoeken... en de alternatieven gaan we eens bekijken als we echt heel veel tijd hebben (zoals bij zoveel dingen)

De praktijk: Ik heb een beetje rondgekeken...
Ik denk dat we als bibliotheek er wel wat mee kunnen, maar ook hier is de kwestie tijd een bepalende factor. De filmpjes die op de website staan zouden we ook op ons kanaal kunnen/moeten zetten. Ik zal er verder nog eens over nadenken, iets wat weinig tijd kost en toch leuk is... moet te doen zijn, maar hoe?

En nu 2 filmpjes die ik geweldig vind. Marc Marie Huijbregts zingt The Rose. Zo mooi!


En deze is echt hilarisch, zeker als je m 20 keer achter elkaar kijkt. Leuk voor de kids, maar mama en papa vielen van de bank van het lachen... Waarom Grover niet langer in Quebec woont.


4 opmerkingen:

  1. De eerste wedstrijd met mijn zoon was AZ - De Graafscap. Zonovergoten wedstrijd vol doelpunten. Helaas voor je zoon verloor zijn cluppie met 5-1. Kijk maar eens hoe hij geniet.
    Het filmpje dat ik van jullie gezien heb op eht blog van Kiendorp zag er professioneel uit. Je kunt er zeker mee voor de dag komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk filmpje! Wanneer was deze wedstrijd? Pas geleden? Laatst heeft mijn zoontje namelijk een half uur ontroostbaar bij papa op schoot gezeten omdat zijn cluppie verloren had. (Daar moeten we dus nog even aan werken, maar ja, hij is pas 5)
    Maar hij was vorig jaar zo blij toen ze promoveerden: "Mama, mijn cluppie komt terug!" zei hij de hele zomer. (En dat dus na een jaar dat hij ze helemaal niet gezien had, Jupiler komt niet bij Studio Sport natuurlijk.)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vrees dat dat die wedstrijd was. 1 mei verloor De Graafschap van AZ met 5-1. De 50 Graafschap fans bepaalden de sfeer in het stadion, met waves, trommels en gezang. Wij zaten er naast en vonden het een feestje. De wedstrijd daarop werd AZ met dezelfde cijfers verslagen door Utrecht.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dan ga ik dat filmpje maar niet aan Thomas laten zien... ik denk dat hij er nog verdrietig van wordt.

    BeantwoordenVerwijderen