dinsdag 31 mei 2011

Ding 18: Library Thing

De theorie:
Die wil ik wel lezen, maar volgens mij is dit meer een doe-ding. Het gaat toch om een virtuele boekenplank...
Ik heb ooit een shelf bij shelfari gehad (nou ja, die heb ik nog steeds maar ik doe er niks meer mee) en op hyves heb ik een tijdje de bruna-boekengadget gebruikt, tot die niet meer goed werd bijgehouden (naar mijn zin, want de nieuwste boeken werden niet voorzien van een plaatje).

Dus, de praktijk:
Account aangemaakt, gepoogd gelezen boeken van 2011 toe te voegen. Via de KB was dit het makkelijkste te doen. Bol en Bruna hadden lang niet alles staan. Leuk nog wat omslagjes toegevoegd et voila!
En nu eens kijken of ik deze widget toe kan voegen... (en gelukt, maar moet ik nou nog een linkje plaatsen ergens?)

Ik vind dit een grappig ding, maar ik hou voor mezelf al een lijst bij op mijn eigen hyve. Verder hebben we al een heel mooi catalogussysteem waarbij de nieuwe aanwinsten op de webcat en de pubcat heel mooi voorbij komen, dus dit ding lijkt me niet echt een handige tool wat dat betreft. Je zou nog wel iets van leestips kunnen doen hiermee, en dan dat weer op de site zetten. Maar ook hiervoor is de factor tijd weer bepalend...

2 opmerkingen:

  1. Cwise heeft inderdaad een mooie aanwinstenwidget. Wat ze vooralsnog niet hebben is een koppeling met LibraryThing. De Aquabrowser heeft dat wel en koppelt recensies, tips en informatie ui LT aan de titels uit jouw catalogus. In één klap verrijk je jouw catalogus met informatie uit het grootste sociale boeken netwerk.

    De bibliotheek Vlissingen zet er actief informatie in eb presenteert dat op hun site als de keuze van het personeel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, daar heb ik dus ook over zitten denken dat het daarvoor erg leuk kan zijn. Eens kijken wat we daarmee zouden kunnen gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen