maandag 7 januari 2019

Chantal van Gastel - Bestemd voor mij


Eind december las ik het boek Bestemd voor mij van Chantal van Gastel. Een winters boek met een vleugje kerst. Chantal van Gastel schreef eerder boeken als Zwaar verliefd, Zwaar beproefd, Zwaar Verguld en Geknipt voor jou. Stuk voor stuk leuke feelgood leesboeken. Dus ik was erg nieuwsgierig naar haar nieuwe boek.

Het verhaal

De feestdagen staan voor de deur en Jessica kijkt uit naar een lang weekend met haar beste vriendinnen Micky, Hannah en Debbie. Al jarenlang delen ze alles met elkaar, maar er is een nadeel: ze zien elkaar veel te weinig. Daarom besluiten de vriendinnen bij elkaar te komen in het familiehuis waar Jessica en Micky vroeger al hun vakanties doorbrachten. Bij aankomst wacht hen echter een verrassing. De meiden zijn niet de enige gasten in het vakantiehuis. Herinneringen komen tot leven, waaronder ook die aan een oude liefde, die Jessica liever wil vergeten. Maar dát laat het huis niet toe.

Het verhaal speelt afwisselend in het heden en in het verleden. Door verschil in lettertype weet je precies wat je leest en is dat niet verwarrend. En door deze twee verhaallijnen door elkaar kom je steeds beter te weten waarom Jessica doet wat ze doet. Je leert vooral Jessica kennen, maar ook haar vriendinnen maken het nodige mee en dat komt er ook uit tijdens het weekend.
De oude liefde maakt veel los bij Jessica en ook de oude liefde leer je beter kennen. Het is mooi om ook achter de andere kant van het verhaal te komen in het heden. 

Mening

Ik vond het een erg leuk boek om te lezen. Het heeft meer diepgang dan de andere “winterverhalen” die ik eerder in december las. Nou is dat niet zo gek, want Chantal van Gastel is geen lopendebandschrijfster die ieder half jaar een boek af hoeft te hebben. En dat merk je aan de kwaliteit. Het is leuk dat bijna alle personages aan bod komen in het verhaal, zodat het niet alleen over Jessica gaat. 
De voorkant van het boek doet mij meer denken aan een vakantie in het buitenland, vanwege de bergen. Maar de heuvels in Limburg zijn het decor van het verhaal. Ondanks dat leest het niet minder lekker weg. De schrijfstijl is prettig waardoor je lekker door kunt lezen. 
Een fijn winters boek dat ook prima te lezen is na de kerstdagen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten