maandag 9 januari 2023

Nieuw jaar, nieuwe baan!

Ik ben er nog hoor mensen, maar het was in november en december eigenlijk gewoon heel druk. Veel gewerkt in Voorschoten en Wassenaar, bijna anderhalve maand 5-6 dagen in de week. Heerlijk na die twee coronajaren dat we gewoon met Sinterklaas en kerst open waren.

Ik heb eigenlijk ook gewoon heel veel gelezen, daar maak ik tijd voor. Alleen blogjes schrijven en plaatsen, dat was dan weer net iets te veel gedoe. Maar ik zal hier wel mijn leeslijstjes update geven. (De foto volgt nog…)

Ik las (en luisterde) in november en december 15 boeken, waarvan er in ieder geval een een heuse worsteling was. Ik denk dat ik het te druk had voor Dunkelblum zwijgt. Dus misschien lees ik dat nog eens als ik meer rust heb. De drie mooiste boeken waren Sira, Schemerleven en Het walvistheater.

Maar eigenlijk, wat me het meest bezig hield de afgelopen maanden, is dat ik begin aan een nieuwe baan! Ik ben weg bij De Kler en ga vanaf nu werken bij Boekhandel Maximus Hillegersberg in Rotterdam! Hier is de website!

Dat is allemaal heel snel gegaan. Ik zag een vacature waarin ze mij beschreven, ben op excursie geweest met M14 en besloot te reageren. Met succes dus. Ik krijg daar vaste uren, de ene week 4 en de andere week 3 dagen. Hoera! En aangezien ik oproepkracht was, had ik ook een korte opzegtermijn, dus ik kan nu al beginnen. Ik heb een heel fijn afscheid gehad en ga de collega’s daar missen. Maar ik heb ook echt heel veel zin om daar aan de slag te gaan. 


Mijn lieve collega’s van Voorschoten en Wassenaar organiseerden in recordtempo een afscheid voor mij. Na de laatste werkdag hebben we gezellig met elkaar gegeten en gedronken in de winkel. Iedereen had hapjes gemaakt. En ik kreeg cadeautjes! Het leukste cadeau (of nou ja, de leukste 7 cadeautjes) was dat iedereen een van haar favoriete boeken aan mij gaf. Dus nu mag ik die lekker ook gaan lezen en laten weten wat ik daar van vind. Echt zó leuk!

En nu, na een paar weken vrij (2 weken!) ga ik dus aan de slag op mijn  nieuwe werkplek! Ik heb er zin in. We zijn vorige week nog even met z’n vieren langs gegaan, zodat de anderen hier in huis ook zien waar ik werk en dat was heel leuk ook. Dus met een blij gevoel (en ook een beetje spannend, maar blij overheerst) ga ik morgen  naar Rotterdam!

5 opmerkingen: