woensdag 6 april 2011

Ding 10: Social bookmarking en Delicious

Toen ik de titel zag van dit ding vroeg ik me wel even af wat social bookmarking te maken heeft met een eetmagazine. Het blijkt dus alleen geen tijdschrift te zijn dat delicious :-)

Zowel op de bieb als thuis heb ik inderdaad een hoop favorieten. Thuis heb ik van de gecrashte computer zelfs nog mijn favorieten over geschreven, zodat ik ze op de nieuwe computer ook in kon stellen. Had ik dit ding maar jaren eerder ontdekt (denk ik nu, op basis van het kleine stukje dat ik heb gelezen).

Achtergrondinformatie:
Social Bookmarking in Plain English: wederom erg duidelijk. Ik geloof dat ik fan ben van de Plain English dingen!
Video-uitleg: ook duidelijk, wel wat saai (sorry!)

Vraagje tussendoor: waar staat del.icio.us voor?
Us kan ik nog wel bedenken, het sociale, van ons. Maar de rest? Ik ben het nog niet tegen gekomen, kijk ik er overheen??

En weer verder:
Beetje rondgekeken op het 23dingen account. Leuk dat je ook kunt zien wie het als bookmark hebben. Op deze manier kom je ook weer op andere sites uit. Nou moet ik dus alleen weer bedenken als ik een account aanmaak of ik dat op een nickname wil doen of op mijn eigen naam.

Mogelijkheden:
Zowel voor mijn werk als voor mezelf zie ik mogelijkheden. Ik denk dat ik dan wel 2 accounts moet aanmaken, omdat je anders nooit werk en privé gescheiden kunt houden (is zonder dit ook al lastig om niet even thuis je werkmail te bekijken, of na te gaan of er een zoek&boek-aanvraag onderweg is).
Overigens denk ik niet dat het voor heel Bibliotheek Westland als 1 geheel handig is, misschien wel voor het vakteam J&J, maar iedereen heeft toch zijn eigen favoriete pagina's.

Optioneel:
Ik ga zeker een eigen account aanmaken. Zou de toevoegknop ook in Google Chrome werken??? Ik ga het proberen.
Lukt nu niet, er was een foutmelding :-(. Bovendien is het voetballen begonnen, wil ik ook een beetje kijken. Morgen nieuwe poging!

1 opmerking:

  1. De naam is bedacht als grapje. .us was de extensie van de Verenigde Staten (.nl van Nederland) en de oprichter heeft gespeeld met letters totdat hij een woord vond dat hem aanstond. Het antwoord staat op de Wikipedia.

    Heb net de extensie in Google Chrome geïnstalleerd, dat moet dus prima werken.

    BeantwoordenVerwijderen