woensdag 20 april 2011

Ding 13: Online kantoortoepassingen

De theorie
Ik heb zowaar alle theorie doorgenomen en bekeken. Google Docs lijkt me handiger dan een wiki, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik de wiki niet zo leuk vind.

De praktijk
Heb ik al toegepast. Ik heb vorige week 3 bestanden geupload via mijn gmail account. Eentje alleen voor mezelf en 2 waarvoor ik ook mijn collega's van de werkgroep collectievorming heb uitgenodigd. Dus we delen die documenten al. Nou moet ik er alleen aan denken om tijdens de aanschaf in die documenten te werken in plaats van in de bestanden op mijn computer. En daar moet ik dan ook mijn collega's nog van overtuigen (maar die doen allebei mee met 23 dingen, dus ik denk dat dat na dit ding wel gelukt is!).

Ik zal ook nog wel gaan uitproberen hoe ik bestanden kan maken in Docs, maar voor nu gebruik ik deze excellbestanden gewoon. Eens kijken wat het ons oplevert.

3 opmerkingen:

  1. Heb je al gezien dat je gelijktijdig kan werken en dat je zelfs kunt chatten tijden het bewerken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, dat had ik nog niet gezien dat we tegelijk kunnen werken. Nou is dat met de bestanden die ik er nu op heb gezet niet van toepassing, maar bij het opzetten van stukken voor het MT zou dat wel handig kunnen zijn. Eens kijken of ik dat met Elly of Hennie een keer uit kan proberen! Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pleuntje,
    je hebt Paula's vissen gevonden!
    Tegelijk werken??? ik heb mijn twijfels of ik dan mijn eigen gedachten nog bij elkaar houd, laat staan ook nog die van jou integreren.

    Gevonden in het kader van Twitter: vogels in mijn blog.
    Elly2.0

    BeantwoordenVerwijderen