woensdag 13 april 2011

Ding 11: Ontdek wiki's en hoe bibliotheken ze kunnen toepassen HELP!!

Op dit plaatje verheug ik me al 10 dingen lang, en nu kan ie!!!
Gisterenavond ben ik begonnen met de theorie. Heerlijk in Plain English uitgelegd gekregen wat het voordeel is van een wiki. Geweldig! Voor een gezamenlijk uitje lijkt het me interessant, voor de bieb moet ik natuurlijk weer even over nadenken.
Ik heb nog een paar meer theorietjes gelezen, maar overal kwam ik het Plain English filmpje tegen, dus besloot ik (in al mijn wijsheid) dat ik genoeg theorie heb gelezen.
Ik heb ook de wiki's bekeken die genoemd werden.

En toen mocht ik zelf beginnen in de zandbak... maar dat lukt niet! Ik heb een eigen account aangemaakt, maar ik zie nergens staan waar ik een invite-key kan invullen. Kijk ik er overheen? Staat het op een voor mij onlogische plek? Of is het toch dat request access  en moet ik dan de key invullen bij de message?
Ik kan wel een workspace aanmaken, maar wil ik dat wel? En is dat nodig?
Ik ga straks nog wel een poging wagen.

3 opmerkingen:

  1. hallo Leerling ...;0)
    Ik schijn altijd te laat te komen als je om hulp roept. Hoe vaak moet een coach zijn computer opstarten om te kijken of zijn leerlingen in nood verkeren? at vraag ik me af.
    maar..grote meid ! Zelf gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ehh, nou in ieder geval wacht ik niet zelf 4 dagen op antwoord, daar ben ik veel te ongeduldig voor natuurlijk. Ik ben hier toch wel iedere dag mee bezig, zeker als het niet lukt.
    Nu ben ik weer op zoek naar hoe ik pinguins als gadget toe kan voegen, zoals Paula haar visjes heeft. Is nog niet gelukt. Ik heb inmiddels wel gevonden waar ze die visjes vandaan heeft, nu nog uitvogelen hoe ze op mijn blog kunnen komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bravo, zo moet het ook. Zelf uitzoeken en de victorie kraaien. Zo leert een mens met vallen en opstaan zijn hele leven al.

    BeantwoordenVerwijderen