dinsdag 27 november 2018

De overwinning is binnen!


Perron 9 is de winnende leesclub


Nadat we maandag als leesgroep het verlossende mailtje hadden ontvangen dat we de meeste stemmen hadden binnen gehaald, begon de sneltrein pas echt op gang te komen. Want het was kwart voor 5 toen de eerste van ons de mail had gelezen. Ik zat nog zenuwachtig en nietsvermoedend bij de paardrijles van mijn dochter. Aan het eind van de les ontving ik allemaal appjes met het goede nieuws. Wat was ik blij! Ik sprong echt een gat in de lucht. Hoera!!!!
Meteen mensen gebeld die erg mee hebben geleefd de afgelopen weken, mijn man én mijn collega’s van Bibliotheek Westland. Iedereen was blij.


Eenmaal thuis, de kinderen werden gek van me, nog even een paar dansjes en sprongen en 20 keer die mail bekijken of het echt was. Ja hoor, het stond er echt. Uiteindelijk bekeek ik ook de bijlage van de mail en toen sloeg de stress een beetje toe. Om 16.15 uur word je verwacht in Amsterdam.... wat??!! 16.15 uur?? Maar DWDD begint toch pas om 19 uur, dan is 17.30 toch wel vroeg zat?
Dat wordt ingewikkeld die tijd, er staat namelijk al 2 maanden een kinderfeestje gepland die middag (naast mijn werk in de bieb heb ik een bedrijf in kinderfeestjes, Het Feestjesparadijs) en ik kan een kindje dat 5 wordt toch niet zo maar laten zitten. Die avond overleg ik met de ouders van de jarige jet en we komen tot een deal. Want ook zij vinden dat ik toch vooral naar de prijsuitreiking moet gaan. Het blij zijn kan weer vrolijk doorgang vinden. Wat ben ik trots op ons team!

In de avond komt er nog een nieuwsbrief naar alle mensen die deel uitmaakten van de diverse leesclubs. En wat schetst mijn verbazing? Er staat heel groot in dat Pleuntje Hijman-Schuijt de allermeeste stemmen heeft binnen gehaald. Dat ben ik! Als ik dat lees slaan de zenuwen meteen toe.... ik zal toch niet iets moeten zeggen tijdens DWDD voor de camera?? Nou ja, we zien wel. Als het zo is komt het vast goed!

Dinsdag neem ik voor mijn collega’s en alle mensen die gestemd hebben iets lekkers mee. Mijn collega’s zijn ook blij en ik wordt gefeliciteerd, gezoend en geknuffeld. En ik krijg bloemen, hoe lief! Samen genieten we van een vrolijke middag en avond. De gasten van de bieb feliciteren me ook volop. Er wordt bij binnenkomst al geroepen dat ze gestemd hebben en vinden het leuk wanneer ik zeg dat het geholpen heeft. Iedereen gaat kijken woensdag naar Matthijs en de leesclub!

Er kan nog steeds gestemd worden, alleen niet meer via onze link.
Maar dat is al genoeg gedaan, dus speculaas voor iedereen!


En ondanks dat de uitslag voor de leesclubs nu bekend is, ben ik nog steeds zenuwachtig voor morgen. Maar vooral trots dat we het hebben gedaan met z’n allen: de meeste stemmen opgehaald! Wat een ambassadeurs zijn wij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten