zondag 18 november 2018

Nazomer - Esther Verhoef

Lezen voor de NS Publieksprijs - boek 5

Nazomer - Esther Verhoef





Stralend in een knal rood shirt met zwarte broek, neemt Esther Verhoef op 24 oktober de nominatie van Nazomer voor de NS Publieksprijs in ontvangst in Utrecht. En wat was ik blij met deze nominatie, want dit boek vond ik goed!
Naar haar bezoek aan onze tafel keek ik echt uit. En wat was het leuk. Esther nam voor iedereen de tijd om haar boek persoonlijk te signeren, met naam. Met iedereen ging ze op de foto en ze hielp met het maken van selfies. Erg grappig. Naast dit alles was er ook nog tijd om vragen te stellen en te luisteren naar haar verhaal over Sara zien en de pop die haar kinderen niet hadden gemaakt.
Voor mij was dit de leukste date van de avond.


Esther Verhoef is genomineerd met Nazomer!


Het verhaal

Modeontwerpster Vivian D staat op het hoogtepunt van haar carrière. Haar bedrijf floreert, ze wordt op handen gedragen. Vlak voordat ze op een groot evenement in Parijs de rode loper betreedt, krijgt ze echter schokkend nieuws. Het dwingt haar na te denken over haar turbulente levenspad en een ingrijpende gebeurtenis die ze al tientallen jaren verdringt… In de haar kenmerkende meeslepende stijl beschrijft Esther Verhoef hoe de jonge Claudia opgroeit in een wereld die niet bij haar past en verandert in de succesvolle Vivian D. Welke offers heeft Claudia moeten brengen, en voor welke keuzes staat Vivian nu?
(Bron:estherverhoef.nl)

Kletsen en signeren kan goed samen.
Maak kennis met modeontwerpster Vivian D. met een geweldige carrière en een goed lopend eigen modebedrijf. Aan het begin van het verhaal krijgt ze schokkend nieuws vlak voor de de rode loper op moet bij een groot evenement in Parijs. Vragen over het heden en de toekomst dringen zich op.
Lees daarnaast over het leven van Claudia, die opgroeit in een volksbuurt in Brabant en zich vaak onbegrepen voelt. Ze probeert aan verwachtingen te voldoen, maar het ontwerpen blijft trekken. Kan ze alles combineren of moet ze keuzes maken?

Claudia en Vivian zijn dezelfde persoon maar het lijken twee werelden. De hoofdstukken van Claudia en Vivian wisselen elkaar af waardoor je als lezer steeds van beide werelden een beetje meer te weten komt. Het is duidelijk wie er aan het woord is door de verschillen in typografie.

De titel

Vivian D. gaat internationaal en de eerste collectie die Vivian in de Verenigde Staten gaat ontwerpen heet Indian Summer, nazomer, en is geïnspireerd op de boom die bij haar appartement staat.

Oordeel

Het boek leest als een trein, zowel de stukken van Claudia als die van Vivian. Omdat het door de verschillende lettertypes duidelijk is van wie het hoofdstuk is, kun je je daarin niet vergissen. Ik hou erg van psychologische romans, en in dot boek maken de personages groei door (al weet ik dat sommige mensen het maar oppervlakkig vinden, het intrigeerde mij toch).
Dit boek had ik meteen bij het uitkomen al gelezen en vond ik toen al erg goed. Dus dit heeft al pluspunten. En nu, nu ik eigenlijk het boek van Griet nog moet lezen, pak ik weer dit boek. Even kort kijken hoe het ook al weer zat met Claudia, Marnix, Vivian en Henrie. En dat kort kijken blijkt dus gewoon weer lekker lezen te worden, want nu wil ik het weer precies weten. En nog steeds vind ik het een goed boek.

Jullie raden het al... dit boek krijgt mijn stem voor de NS Publieksprijs en die breng ik natuurlijk uit via https://www.nspublieksprijs.nl/vp/616ec43e669a4abb5ba7a85f7cf82d82b5400dd3

Stemmen jullie ook nog even? Het kan vanavond nog via de genoemde link.
Go Esther, go Esther, go Esther!


Volgend jaar komt er trouwens weer een spannend boek van Esther Verhoef uit Facade, ik kan niet wachten! En Esther Verhoef schreef eerder de roman Tegenlicht. Ook zo goed! Dus dat kun je mooi nog even lezen voor haar nieuwe thriller verschijnt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten