vrijdag 9 juli 2021

Verjaardagsoogst

Ieder jaar is het weer een gevecht om andere dingen op mijn lijstje voor mijn verjaardag te zetten dan boeken. En ook dit jaar is het gelukt, maar er stonden natuurlijk niet alleen maar andere dingen op dat lijstje. Dus naast een cake-bakvorm van siliconen, hele pure chocolade, een lampjesslinger, een verrassingspakket van de Flying Tiger én een heel mooi miniatuur bouw het zelf studeerkamertje (wat op een bibliotheek lijkt), kreeg ik ook nog boeken! Hoera!

Op mijn lijstje stond het nieuwe boek van Mirjam Mous, Girl 6. Het vervolg op Boy 7, wat ik nu eigenlijk eerst nog een keer zou moeten lezen voor ik aan Girl 6 begin natuurlijk. Daarnaast vroeg ik het boek Frida van Hayden Herrera, een biografie over Frida Kahlo. Want ik wil meer lezen over die bijzondere vrouw. Ik had ook het nieuwe boek van Catherine Steadman gevraagd, De verdwijning, maar dat werd steeds maar uitgesteld, dus daar kreeg ik een boekenbon voor (ook hoera!). En ik kreeg een boek van R, wat hij zelf heeft uitgezocht. Dat is nog eens een leuke verrassing! Het gaat om De hennakunstenares van Alka Joshi en het ziet er supermooi uit! En van mijn werk kreeg ik nog een mooie cadeaukaart, die natuurlijk al 3 keer uitgegeven is aan denkbeeldige boeken die ik nog ga kopen.



En om nou nog wat inspiratie op te doen, mocht ik ooit zonder boeken komen te zitten, je weet maar nooit, kreeg ik ook nog de Vrij Nederland Thrillergids! Wat een fijne cadeaus! En wat fijn dat jullie daar allemaal van mee kunnen genieten over een tijdje als ik die boeken gelezen heb. Want natuurlijk laat ik jullie weten wat ik van de boeken vond.

Het enige minpuntje dit jaar aan mijn verjaardag was dat de Boekenweek verplaatst was, naar de week voor mijn verjaardag. Dat had als complicerende factor dat ik die week dus geen boeken mocht kopen: vraag het maar voor je verjaardag! Maar goed, ik kan zo toch ook weer een hele tijd vooruit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten