dinsdag 15 maart 2022

Leeslijstjes-update maart 2022

 

Herinneren jullie je mijn eerste leeslijstje van dit jaar nog? Ik had weer woeste leesplannen voor het eerste kwartaal. Met alle boeken die ik in december kreeg (of kocht) erop, een paar leesexemplaren en een stapel die ik al een tijdje heb liggen. En natuurlijk kwam er gedurende de eerste twee maanden weer van alles bij. De lijst was weer lang. Maar… is las ook veel! Ik las (en luisterde) 15 boeken de eerste twee maanden. En waar boek 1 echt niet was wat ik er van had verwacht, was de rest echt allemaal heel behoorlijk tot echt heel goed! Een mooi begin van dit leesjaar dus. 

Het minste boek van dit lijstje vond ik Aardbewoners van Murata, omdat het zo bizar was en daardoor tegen viel. Ik schreef er dit stukje over. Het beste was De cirkel van Dave Eggers. Je leest in dit stukje waarom. 

Alleen, een kwartaallijst was weer te optimistisch. Ik kan er nog wel mee door, maar er is inmiddels echt weer veel nieuws bij gekomen dat ik wil lezen en de keuze uit nog te lezen boeken is met 15 afgestreepte boeken ook een stuk kleiner. Hoog tijd voor een nieuwe lijst dus, vanaf maart. 

Met daarop… alle boeken die ik in december kreeg (of kocht) en in de eerste twee maanden nog niet las, nog steeds die boeken die ik al een tijdje wil lezen én nieuwe oogst. Ik heb inmiddels besloten dat ik meer kinderboeken wil lezen dit jaar. Gewoon, voor de leuk en het schroeft het gemiddelde lekker op. Nee, dat is natuurlijk niet de echte reden. Nou ja, wel voor de leuk, maar eigenlijk vooral ook omdat ik ook jonge lezers in de winkel wil kunnen adviseren. Dus er staan op het nieuwe lijstje meer kinderboeken dan eerst. Eens kijken hoe ver ik kom.

 

En nu ik dit blogje schrijf, begin maart, heb ik de eerste 3 boeken van dit lijstje al weer gelezen en geluisterd. (Op de foto kun je zien welke 2 ik toen al geluisterd/gelezen had.) Ik ben benieuwd hoe veel boeken ik eind april gelezen heb! 

En als jullie boeken zien op dit tweede lijstje die ik echt meteen moet lezen, geef een gil. Niet dat ik er dan meteen in begin, maar als er genoeg gegild wordt, kan het wel omhoog in de stapel zeg maar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten