dinsdag 28 mei 2019

Nathalie Pagie - De trip


Van Nathalie Pagie heb ik alle boeken gelezen die ze heeft geschreven. Ze schreef eerst losse boeken als De toneelclub en De campus en daarna begon ze met de serie over Tara en Diego, Paradijsvogels, Casa Familia en Rio Grande. Afgelopen winter verscheen IJsengel (mijn eerste aankoop van het prijzengeld van de NS Publieksprijs, ik besprak het boek ook hier) en nu is deel 4 in de reeks Tara en Diego uit: De trip.
Dat boek wilde ik natuurlijk ook lezen, dus reserveerde ik het bij Bibliotheek Westland. En gelukkig hoefde ik niet lang te wachten voor het voor me klaar stond.

Het verhaal

Journalisten Tara Linders en Diego Martinez zijn op Hawaï voor de tv-opnames van het extreme adventure-programma De Trip. Tara doet verslag voor dagblad De Dageraad en Diego werkt er als redacteur. Als een van de kandidaten gewond uitvalt, grijpt Diego zijn kans en springt in. Terwijl hij zich aan de levensgevaarlijke challenges waagt, komt Tara op het spoor van een commune, met aan het hoofd de excentrieke Cassandra. De communeleden zijn volledig in de ban van deze vrouw en als zij meer lijkt te weten over Tara’s pijnlijke verleden, wordt ook Tara’s nieuwsgierigheid gewekt.
Plots dreigt de Mauna Loa-vulkaan, de grootste ter wereld, eerder tot uitbarsting te komen dan werd voorspeld en moet iedereen het eiland verlaten. Maar juist dan wordt een van de communeleden dood aangetroffen en blijkt Cassandra spoorloos. Wat heeft zij te verbergen? Tara en Diego blijven op het eiland om in een race tegen de klok en met gevaar voor eigen leven de waarheid te achterhalen.

De schrijver


Nathalie Pagie (1974) debuteerde in 2013. Inmiddels heeft ze vele bestsellers op haar naam staan, waaronder de winterthriller IJsengel en de succesvolle Tara en Diego -serie, die bestaat uit Paradijsvogels, Casa Familia, Rio Grande en De Trip. Voor Casa Familia en IJsengel won ze de ThrillZone Award voor Beste Nederlandse Thriller.

Mening

Op de voorkant staat de tekst: Een explosief avontuur met Tara en Diego.
Je voelt de uitbarsting van de vulkaan dus natuurlijk al van verre aankomen. De voorkant ziet er al dreigend uit. Dochter M10 zei toen ze de voorkant zag meteen: “Die vulkaan gaat zo uitbarsten.” Dus dat is alvast goed kloppend met het verhaal. Wie de persoon op de voorkant is, kan ik niet goed zeggen. Het zou Thierry kunnen zijn.
Het verhaal heeft verschillende verhaallijnen, waarvan ik die van Tara het interessantste vond. Zij is natuurlijk al 3 delen erg alleen en probeert in dit verhaal duidelijkheid te krijgen. Dat doet ze door hypnose sessies bij Cassandra, een vrouw die haar aansprak op het vliegveld. Maar wie is deze Cassandra? En waarom sprak ze Tara aan? Dat wordt gaandeweg duidelijk. Maar het motief blijft tot het laatst duister. En dat maakt het zo goed.
Diego heeft ook een goede rol, voornamelijk zijn research vind ik interessant.Ik vroeg me wel af hoe hij zo snel, en meteen goed ook, kon achterhalen wie Cassandra was. Dat vond ik een beetje kort door de bocht. Maar gelukkig had het wel nut om te weten wie ze is en waar ze vandaan komt.

De link naar het televisieprogramma “De trip” moet er zijn, maar uiteindelijk wordt daar niet zo veel mee gedaan, het begin speelt een rol. Maar de laatste afleveringen worden niet uitgebreid behandeld. Wat goed is, want anders zou het wel langdradig zijn geworden, het was precies goed zo. Het is voornamelijk om de locatie een logische plek voor dit avontuur te maken.

Dit was weer een spannend boek van Pagie. Eerlijk is eerlijk, ik vond IJsengel beter, maar in deze serie is dit wel weer een goed boek. Het vorige Tara en Diego verhaal in Mexico vond ik minder, maar dit verhaal zat weer goed in elkaar.

Goed om te weten!
De eerdere delen uit deze serie zijn nu voordelig geprijsd (ruim onder de€ 10,-!), dus als je die boeken nog niet hebt gelezen zou ik ze nu aanschaffen. Ze zijn ook als ebook te verkrijgen en dan zelfs nog goedkoper.


Boekinformatie

Titel: De trip
Auteur: Nathalie Pagie
Uitgeverij: Boekerij
ISBN: 978-90-225-8489-9
Aantal pagina’s: 303
Verschijningsdatum: april 2019
Prijs: € 12,99

Geen opmerkingen:

Een reactie posten