maandag 22 juli 2019

Zomerlezen

Hoera, ook in het midden van het land hebben we (nou ja, de kinderen) inmiddels vakantie. Vanmiddag, op de eerste echte vakantiedag, gaan we lekker vakantieboeken uitzoeken en agenda's voor volgend schooljaar. De gewone leesboeken voor deze vakantie liggen bij beide kinderen al klaar. Want ja, daar kun je niet mee wachten tot tijdens de vakantie als er overal al vakantiebingo's zijn. Dan is het zonde als je twee hele dagen verspilt met het beginnen aan al die opdrachten natuurlijk.

Net als de afgelopen jaren nam ik voor de kinderen de Zomerleesbingo-kaart van Bibliotheek Westland mee. En bij de Bruna zag ik er plots ook een liggen, met hele andere opdrachten. Dus nu kunnen we echt onze lol niet meer op, met 50 opdrachten deze vakantie. Variƫrend van "lees op je kop" tot "lees over ridders of prinsessen". Bij de ene is het echt iedere keer een ander boek, soms ook te combineren met voorlezen aan je knuffel met een zaklamp in je hand onder een boom. (Gelukkig maar, want anders is het echt heel veel). Bij de ander is het iedere keer 15 minuten ergens lezen, wat ook te combineren is als we een stripboek in de badkamer gaan lezen.

Het leukste vond ik toch eigenlijk dat ik voor mezelf ook eens een zomerbingo heb gevonden bij Uitgeverij Luitingh-Sijthoff. Dus ook ik ben meteen begonnen met lezen (nou ja, ik lees gewoon door eigenlijk en probeer bij iedere opdracht een boek te vinden). En ook ik ga combineren, want zelf ik kan geen 24 boeken in 6 weken lezen.

Ik heb al 4 hokjes af kunnen strepen :-) en lees rustig verder. Jullie kunnen ook in de vakantie nieuwe blogjes van mij verwachten dus. En straks hopelijk een hele harde uitroep: BINGO!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten