vrijdag 10 januari 2020

Kiki van Dijk - Winterberg


De boeken van Kiki van Dijk lees ik altijd met veel plezier. Dit boek leende ik van de bieb, maar won ik ook bij de Christmas Countdown van de uitgeverij. Ik las het bibliotheekexemplaar (want ja, daar was ik net in begonnen toen ik hoorde dat ik het boek had gewonnen) en heb nu dus nog een mooi ongelezen exemplaar in de kast staan. Daar heb ik wel een plan mee... later meer! Nu eerst de aandacht voor het boek en het verhaal.

Het verhaal

Roos is toe aan een break en nodigt haar twee beste vriendinnen uit voor een weekendje skiën in Winterberg. Ze verblijven in het knusse Hotel Bremberg, waar Roos als kind regelmatig kwam. Het hotel is niets veranderd en ze voelt zich er meteen weer op haar gemak. Hun verblijf wordt nog leuker als ze gezelschap krijgen van sportjournalist Frank, met wie Roos direct een klik voelt.
Die nacht breekt een hevige sneeuwstorm uit en de gasten mogen het hotel niet verlaten. De volgende ochtend blijkt Roos spoorloos verdwenen. De plaatselijke politie gaat uit van een ongeluk, maar Frank vertrouwt het niet. Wat heeft het hotel en de rest van Winterberg te verbergen en hoe kan hij op tijd achterhalen wat er met Roos is gebeurd?
 

De schrijver

Kiki van Dijk (1968) is in Utrecht geboren en heeft na haar Leidse studie Internationale Betrekkingen op verschillende plekken in de wereld gewoond. Ze schrijft thrillers die zich op bekende vakantiebestemmingen afspelen, waaronder Bali, Nice, Ibiza en Lech.

Mening

Wederom een goed boek van Kiki van Dijk. Ik weet nog steeds niet wie er achter het pseudoniem zit, maar diegene kan wel schrijven.
Het boek leest als een trein, het verhaal blijft spannend en de personages komen goed tot hun recht.
Door de korte hoofdstukken blijft het tempo in het boek. Halverwege het boek kom je er achter dat een duister verleden ten grondslag ligt aan het verhaal (waargebeurd? Geen idee, ik kan het zo snel niet vinden) die het heden en het verleden bij elkaar brengen en invloed op veel levens heeft.
Ieder hoofdstuk is aangeduid met een naam, Roos en Frank, zodat je weet wie de hoofdpersoon in het hoofdstuk is. Hierdoor krijg je als lezen informatie die de hoofdpersonen niet hebben. Het einde is onverwacht en vond ik een goede ontknoping. Ik zou graag een heel stuk willen vertellen over het verhaal, maar ik ben echt bang dat ik daardoor het leesplezier van jullie wegneem. Dus dat doe ik maar niet. Het boek is in ieder geval echt de moeite waard om te lezen!
Ik wacht al weer met smart op de nieuwe thriller van Kiki die er aan zit te komen. En ik heb nog niet al haar boeken gelezen, Lech heb ik nog als e-book op mijn iPad staan en ik zag dat er nog een boek is dat alleen als e-book is verschenen. Dus misschien lees ik die in de tussentijd nog. Al heb ik nog bergen andere boeken liggen ook natuurlijk.

Boekinformatie

Titel: Winterberg
Auteur: Kiki van Dijk
ISBN: 9789401611657
Uitgever: Xander Uitgevers
Verschijningsdatum: 20 november
Aantal pagina’s: 288
Prijs: € 15,99

Geen opmerkingen:

Een reactie posten