dinsdag 24 maart 2020

Het beste van Esther Verhoef

Weten jullie nog dat ik een tijdje geleden naar de boekpresentatie van Esther Verhoefs nieuwste boek mocht? In Amsterdam, met een paar vriendinnen van de NS-Publieksprijs Leesclub? Dat is nog maar anderhalve maand geleden, maar lijkt wel een eeuwigheid door alle Corona-stress die nu aanwezig is.

Anyway, tijdens die presentatie werd er een hele mooie box verloot, met daar in Het beste van Esther Verhoef. Iedereen kreeg een lootje bij binnenkomst en Esther trok aan het eind van de presentatie een lootje uit een grote pot. Niet mijn lootje (al dachten sommigen dat wel...) helaas. En de mevrouw die won, hield haar box angstvallig dicht, waardoor niemand wist wat er nou precies in zat. Nou ja, maakt ook niet uit natuurlijk, maar iedereen was erg nieuwsgierig. We zullen het nooit weten, dacht ik nog.

Totdat.... er een wedstrijd was via de AKO, waarbij je een "Het beste van Esther Verhoef"-box kon winnen. Wacht! Wat? Hoe? Want ja, ik ben toch nieuwsgierig en wil eigenlijk stiekem toch wel graag zo'n box. Even goed lezen en je hoeft alleen maar een recensie achter te laten bij een van de boeken van Verhoef op de website van de AKO en dan maak je kans. Nou, dat lukt natuurlijk wel! Zo gezegd, zo gedaan. Ik liet een recensie achter voor het boek Facade en ging zitten duimen. Dat bleek te hebben gewerkt, want ik kreeg bericht dat ik een van de winnaars was. Hoera!

En nou weet ik dus eindelijk wat er in die hele mooie box zit! En ik ga het maar gewoon verklappen ook: het nieuwste boek, Labyrint, chocolaatjes, plak-tattoo's die bij het boek passen, een pen, een geurkaars, een notitieblok met dezelfde opdruk als de binnenkant van het omslag van het boek, een handgeschreven kaart van Esther én (wat iedereen hier thuis het leukste vond) een lamp waarmee je een onderwatersfeer kunt nabootsen. Echt super grappig, past ook helemaal bij het boek.
Ik ben blij! Wat een leuke box. En ik heb een mede-leesclub-genootje van Perron 9 blij gemaakt met het boek (want ja, dat had ik natuurlijk al), dus ook dat is goed terecht gekomen weer.

Voor de mensen die zeggen: Jij wint ook altijd alles!
Was het maar zo'n feest. Ik win ook heel veel niet. Maar dat is niet erg, want als ik een keertje win, ben ik ook echt erg blij met mijn prijs.
Voor de mensen die zeggen: ach, ik doe niet mee want ik win toch nooit wat!
Inderdaad, als je niet meedoet aan winacties win je nooit wat. Maar als je wel mee doet maak je in ieder geval kans. En daarom doe ik dus altijd mee aan acties waarvan ik de prijs echt graag zou willen winnen, want dan maak ik kans. En soms, af en toe, win ik ook nog eens iets. En daar genieten jullie dan weer allemaal van mee hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten