dinsdag 17 maart 2020

NS Publieksprijs aankoop 11

Ik heb nog steeds geld over van de NS Publieksprijs, ik heb ook nog niet mijn 12 boeken gekocht, dus dat klopt. Het werd dus wel weer eens tijd om een nieuw boek te kopen :-) En wanneer kun je dat nou beter doen dan in de Boekenweek?  Zo gezegd, zo gedaan. Ik had natuurlijk al een beetje rondgekeken welk boek ik wilde kopen. Ik wacht nog steeds op het nieuwe boek van Kim Moelands, maar vanwege ziekte is die verschijningsdatum nogmaals uitgesteld. Geeft niet, ik wacht rustig verder. Maar ondertussen kan ik niet alles laten liggen.

Het voordeel van een boek kopen in de Boekenweek is natuurlijk dat je het Boekenweekgeschenk erbij krijgt. Dus het nieuwste boek van Annejet van der Zijl Leon & Juliette heb ik nu ook klaar liggen om te lezen. En aangezien Eus zo enorm veel stof heeft doen opwaaien met zijn essay voor de Boekenweek van dit jaar, besloot ik dat boekje ook te kopen. 3 cadeautjes voor mezelf dus!

En het boek wat ik kocht van mijn prijzengeld van de NS Publieksprijs is geworden: Lichter dan ik van Dido Michielsen. Dat boek heb ik al zó vaak in mijn handen gehad. En toen het ook nog de Boekhandelsprijs won (de prijs toegekend door boekhandelaren die vinden dat dit boek meer aandacht verdient dan dat het tot nu toe heeft gekregen), wist ik eigenlijk al dat ik dit boek wilde kopen. En dankzij die Boekhandelsprijs is er nu een gebonden uitgave verschenen, voor dezelfde prijs als de paperback. Nog een beetje extra mazzel voor mij dus.

Nog 1 boek te gaan. Dan is mijn geld officieel op. Tenminste, dan zijn mijn 12 aankopen gedaan. Maar omdat sommige boeken goedkoper waren dan 20 euro, kan ik denk ik ook nog wel een 13e aankoop doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten