vrijdag 1 januari 2021

Eindejaarsleesdoelen update!

Op deze eerste dag van het jaar, kijk ik nog even terug naar 2020. En dan met name naar de aan mezelf opgelegde eindejaarsleesdoelen waar ik vorige maand over schreef. Weet je nog? Met dat lijstje? Lijst zeg maar gerust... Nou tijd over had ik in ieder geval niet, dus die onderste boeken daar ben ik niet eens aan toegekomen. Maar, ik heb wel 12 boeken van die lijst gelezen. Niet allemaal vorige maand natuurlijk. Ik was al een eindje op weg toen ik die post maakte. Maar ik had niet verwacht nog zo veel boeken te lezen toen ik aan dat lijstje begon.


Dit is het resultaat. Je kunt mooi zien in welke volgorde ik heb gelezen en wat ik er van vond. Dan weet je nu al welke blogjes je de komende tijd wel of niet hoeft te lezen. Van de vier laatstgelezen boeken volgen de blogjes de komende tijd. 

En het principe van een leeslijst bevalt eigenlijk wel. Zo heb ik een beetje een overzicht van wat er allemaal nog ligt. Een beetje hoor, want er ligt nog veel meer dan wat er op het lijstje staat. Maar het bevalt me wel zo goed dat ik gewoon alvast een nieuw lijstje heb gemaakt voor het eerste kwartaal van 2021.


Zoals je kunt zien staan sommige boeken van het eindejaarslijstje niet meer op de nieuwe lijst. Niet dat ik die boeken niet wil lezen. Maar er lag al weer zo veel nieuws dat ik een andere voorkeur heb inmiddels. Het moet wel een beetje een gevarieerd lijstje blijven namelijk, zodat ik voor iedere stemming er iets op heb staan. En ik ben meteen begonnen in De sessies van Carla de Jong. Vorig jaar nog (oké, op 31 december, maar toch). Eens kijken hoe ver ik met dit lijstje kom. Ik laat het jullie in april weten. Samen met de boeken die dan op mijn nieuwe tweede kwartaallijstje komen te staan.

En voor de duidelijkheid:
LE = leesexemplaar
B = Biebboek (moet binnen een bepaalde tijd terug, dus krijgt een beetje voorrang)
de rest zijn allemaal eigen boeken (ja, december was een hele goede boekenmaand!)

Maak er een mooi jaar van allemaal! Met hopelijk veel leestips van mijn kant (en spellentips, dat heb ik nu ook ontdekt!). Ik duik voor nu weer in mijn boek!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten