dinsdag 26 januari 2021

Kiki van Dijk - Lech

Zoals jullie vast wel weten, heb ik een account op hebban.nl. Mocht je eens willen kijken, je kunt mijn profiel hier vinden. In januari was er iedere dag een opdracht waardoor je de hebban-site beter leerde kennen en waarmee je een boekenbon kon winnen. Dat laat ik me natuurlijk geen twee keer zeggen, dus waar ik kan, deed ik mee! Een van de opdrachten was: Lees een Vergeten Boek. Een boek dat al lang in je boekenkast staat en je nog niet eerder las. Die boeken heb ik natuurlijk ook wel, maar ik bedacht dat ik een vergeten boek van mij iPad wilde lezen. Want ik koop wel e-books, maar vervolgens vergeet ik die dan, omdat ze niet op de hoge berg boeken naast/onder mijn bed liggen. Dus dit boek werd mijn Vergeten Boek. Eindelijk!

Het verhaal

Hoever ben je bereid te gaan voor je baan?

Tess heeft haar droombaan gevonden bij het populaire pr-bureau Imagehouse. Maar dat succes heeft een keerzijde: ze ziet haar man en vierjarige tweeling steeds minder. En net als ze met het hele gezin een weekendje weg willen, moet Tess voor een brainstormsessie naar het luxueuze skioord Lech.

Het team vergadert in een chalet midden op de berg. De omgeving is prachtig, maar de sfeer ongemakkelijk. Tess voelt dat haar collega’s iets verbergen. En als het chalet door een hevige sneeuwstorm van de buitenwereld afgesloten raakt, lopen de spanningen hoog op… Wie kan Tess nog vertrouwen?

De schrijver

Kiki van Dijk (1968) is in Utrecht geboren en heeft na haar Leidse studie Internationale betrekkingen op verschillende plekken in de wereld gewoond. Nu schrijft ze aan haar reeks van eilandthrillers.

Mening

Tja, wat kan ik hier van zeggen. Het verhaal is kort maar krachtig. Geen boeklengte, maar een lang verhaal. Dat had ik even niet in de gaten, ik las tenslotte het e-book. Maar toen alles wel in een heel hoog tempo gebeurde én ik even keek hoe veel pagina’s mijn iPad zei dat het boek lang was, viel het kwartje.

Tess is gelukkig getrouwd met Reinout en heeft twee jonge dochters. Sinds kort is ze ook getrouwd met haar werk... Een nieuwe baan op een pr-bureau waar ze heel graag wil laten zien wat ze kan. Te graag misschien wel, want in plaats van een weekendje met man en kinderen weg, kiest ze voor een weekendje wintersport en werken met baas en een paar collega’s.

Het lijkt zo gezellig, maar schijn bedriegt natuurlijk. In dit korte verhaal zitten best nog wat wendingen waardoor het lekker door leest. Je stort je mee in het avontuur van Tess. En passant ontdek je ook haar achtergrond en begrijp je haar beweegredenen.

Het is een kort, vermakelijk verhaaltje met een klein beetje diepgang (niet te veel, want daar is geen tijd voor in deze omvang). Ik ben benieuwd hoe het was geweest al heel boek, met meer karakter uitwerking. Want er zat best veel in dit korte verhaal dat mooi uitgewerkt had kunnen worden.

Ik heb me een paar uurtjes prima vermaakt in Lech, maar kies de volgende keer weer voor een langer verhaal. Zoals Winterberg, waar ik dit stukje over schreef.

Boekinformatie

Titel: Lech

Auteur: Kiki van Dijk

ISBN: 9789401607957

Uitgever: Xander Uitgevers

Verschijningsdatum: november 2017

Aantal pagina’s:- (het is een ebook)

Prijs: € 5,-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten