maandag 9 augustus 2021

Leeslijstjes update augustus!

 En zo was het ineens al weer augustus! Tijd voor een leeslijstjes-update! Want ik maak ze gewoon iets sneller achter elkaar dan per kwartaal. Het vorige lijstje van voor half mei en de 2 maanden erna. Tot augustus dus. En zowaar, ik kwam best redelijk uit  met het lijstje!

Ik kan weer 19 boeken noteren als gelezen, al luisterde ik er 4 van. Van de 19 boeken die ik las of luisterde gaf ik er deze keer niet een 5 sterren. Dat is een beetje een tegenvaller eigenlijk. Maar wel veel 4 sterren. En sommige boeken vond ik erg goed, maar gaf ik toch 4 sterren. Dat waren 2 literaire thrillers die ik psychologisch heel sterk vond, maar absoluut niet spannend. Daar kan ik dan met goed fatsoen geen 5 sterren aan geven natuurlijk. 

De beste boeken die ik de afgelopen maanden las vond ik De overlevenden van Schulman, waar ik dit stukje over schreef, en Twee fonkelrode sterren in de blinkend witte sneeuw van Morosinotto, waar ik dit stukje over schreef. 

Gelezen boeken half mei tot en met juli


Voor augustus en september maakte ik een nieuwe leeslijst. Tot mijn grote verbazing is die nog niet zo heel lang, hoe kan dat nou? Er is dus nog plaats voor onverwachte toevoegingen (waarvan ik me er nu al een bedenk... dat boek komt eind deze maand uit en staat er nog niet op). En er staan een paar dikke boeken op, dus die lees ik vast niet in 1 week uit. We gaan eens kijken hoe ver ik  kom met deze lijst. Het zou stoer zijn als ik ze eens allemaal uit zou lezen en een hele nieuwe lijst zou kunnen maken. Meestal maak ik een nieuwe lijst als het aantal ongelezen boeken dat niet op de oude lijst staat erg groot wordt. Dan word ik een beetje zenuwachtig van al die boeken en zo krijg ik weer overzicht.

Nieuwe leeslijst


Welke boeken van mijn lijstjes hebben jullie al gelezen? Of willen jullie nog lezen? Of raden jullie me aan (of juist af)?

(De eerste twee boeken van dit lijstje zijn al weer uit, het derde is er aan toegevoegd... dus ik lees lekker door!)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten