vrijdag 9 september 2022

Leeslijstjes update september 2022!

 Jawel, het is weer tijd voor een update van mijn leeslijstjes. Hoe staat het ermee? Hier een foto van mijn lijstje van juli en augustus:


Zoals jullie kunnen zien heb ik flink doorgelezen en geluisterd de afgelopen maanden. Ik heb nadat de foto genomen was nog een extra geluisterd boek toegevoegd (helemaal vergeten!) Ik kwam uit op 21 boeken, waarvan ik er 5 luisterde. En ik stopte ook deze maand in 1 boek (toevallig ook een luisterboek).

Ik stopte in Zelfs als alles eindigt omdat ik er een beetje moe van werd. Over klimaatverandering en bosbranden en een vader die zich wil bewijzen maar zichzelf niet goed genoeg vindt. Ik weet het niet, was gewoon niet mijn boek.

Er zijn 3 boeken met 5 sterren deze keer:

Sam Holland - De echoman (thriller die zo onverwacht eindigt dat ie dat waard was, ik schreef er dit blogje over)

Sanne Rooseboom - Mot en de metaalvissers (kinderboek, echt geweldig, blogje volgt nog)

Davide Morosinotto - De allergrootste (young adult, dik, gaaf, ook dit blogje volgt nog)


En dan is het toch tijd voor een nieuwe lijst, want ik had nog maar 10 boeken over om uit te kiezen en er zijn er weer heel wat bijgekomen die ik wilde lezen…


Een heel bescheiden lijstje dacht ik nog… Alleen had ik even niet bedacht dat De Beste Boeken Live er eindelijk weer aan zat te komen (hoera! Komt ook nog een blogje over!) en dat ik daar ook weer boeken zou meenemen/krijgen die ik echt zou willen gaan lezen. 

Dus inmiddels is de lijst al weer helemaal tot het laatste lijntje (en 1 eronder) vol met te lezen boeken. En heb ik er, as we speak, al 4 uit, waarvan 1 geluisterd. En van die 4 staat er maar 1 op de foto. Ga maar raden welke!

Ik ben ook al gestopt in een boek, een luisterboek, waar iedereen helemaal lyrisch over is, maar ik kan het gewoon niet. Ooit geef ik die rivierkreeften nog wel een kans. Maar ik ben er ooit lezend in begonnen en toen lukte het niet. En nu luisterend kon ik me er niet overheen zetten dat de mevrouw geen idee had waar ze het over had. Meandéren werd en meerdere keren gezegd, in plaats van de klemtoon op de a. En van cipressen had ze ook nog nooit gehoord kennelijk. Of in ieder geval de woorden nog nooit gezien voor ze ze voorlas. En dat stoorde me zo, dat ik dus weer gestopt ben. Misschien moet ik gewoon maar de film gaan kijken ofzo… En op de plek ban dat boek staat inmiddels een andere leuke titel. En er moeten denk ik nog wat luisterboeken bij, want dat zijn er nu maar 3 waarvan ik er al anderhalf heb geluisterd… 

Hoe het afloopt? Dat lees je over twee maanden weer!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten