vrijdag 23 september 2022

Ilja Gort - Vrije vogels

 De twee eerdere delen over Abel en Angela heb ik allebei gelezen en daar heb ik me erg mee vermaakt. (Ik schreef dit over Godendrank en dit over Bed en Breakfast.) Dus dit derde deel wilde ik ook graag lezen. Impulsaankoop zullen we maar zeggen, met die enorme berg boeken die er nog ligt…

Het verhaal

In Vrije vogels genieten idealist Abel en zijn doortastende vrouw Angela van het heerlijke leven op hun Zuid-Franse wijndomein. Maar dan komt de leider van een Brabantse motorbende verhaal halen en wordt alles op zijn kop gezet. Abel en de bendeleider vertrekken per Harley Davidson op een roadtrip door het ruige Pyreneese berglandschap. Bijgestaan door een bijzondere ezel begint hun barre tocht die via spectaculaire avonturen leidt tot een knallende ontknoping.  

De schrijver

Ilja Gort (Amersfoort, 5 januari 1951) is een Nederlandse schrijver, wijnboer en presentator die afwisselend in Nederland en in Frankrijk woont. Gort was tot 2000 succesvol in het componeren van reclametunes en daarna legde hij zich toe op het schrijven van boeken en het maken van wijn.

Mening

Alleen al vanwege de grappige boekenlegger die in het begin bij het boek geleverd werd had ik al zin in het boek. Ik wilde het bewaren voor in de vakantie, maar las het net ervoor. En zat meteen in de vakantiestemming. Ik was bij de B&B van Abel en Angela, gelukkig als toeschouwer en niet als deelnemer aan dit verhaal.

Je kunt dit boek los lezen van de eerdere delen, maar als je ze allemaal leest is het denk ik wel leuker. (Het zijn allebei leuke, grappige boeken, dus ook goed te doen.) Ik ga niks vertellen over het verhaal, behalve dat Eekie de eekhoorn er toch weer gezellig in zit ook! Hoera!

Verder moet je dit gewoon zelf lezen, heerlijk een paar uurtjes vermaak.

Er was nogal wat te doen over de inhoud van dit boek, al dan niet literair. Het is gewoon een leuke, luchtige avonturenroman over een goedgelovige en altijd positieve man die alleen het goede ziet en in dit geval een leider van een motorbende, zijn vriendin, de vrouw van Abel en natuurlijk Plato het ezeltje! Ik las op twitter dat er al weer gewerkt wordt aan een vervolg. Ik kan niet wachten! 

Boekinformatie

Titel: Vrije vogels

Auteur: Ilja Gort

ISBN: 9789083141435

Uitgever: Gort Publishers

Verschijningsdatum: 240

Aantal pagina’s: 25 april 2022

Prijs: € 16,99

Geen opmerkingen:

Een reactie posten