vrijdag 13 september 2019

Patricia Snel - Perfect match


De boeken van Patricia Snel ben ik gaan lezen sinds ze De expat schreef. Dat ging over Singapore en daar woont familie van mij. Leuk om daar iets over te lezen. Dat beviel zo goed, dat ik al haar andere boeken ook las. Zoals De violiste, De jacht, De Intrigant en Verblind. De meeste las ik met veel plezier, dus ik was benieuwd naar dit boek.

Het verhaal

Marit, negendertig jaar, heeft ze alles wat ze wil. Een fijn appartement midden in de Jordaan, haar eigen yogaschool en geen tekort aan mannelijke aandacht. Alleen zou ze het stiekem ook wel leuk vinden als ze eens een man tegen zou komen die écht de moeite waard is. En heel misschien... een kindje? Vriendin Susan raadt haar de nieuwe datingsite Perfect Match aan en zo komt ze in contact met de charmante Zweed Nils. Is hij haar perfect match? Even lijkt het erop, maar al snel voltrekt zich een drama. Marit wil maar één ding: wraak.


De schrijver

Patricia Snel studeerde Italiaanse taal-en letterkunde en kunstgeschiedenis. Zij werd bekend met ‘De expat’. Na een jarenlang verblijf in Singapore en op de Kaaimaneilanden keerde zij in 2016 terug naar Amsterdam, waar ze woont en werkt op haar woonboot Gratia Deo.

 

Mening

Dit is een lekker leesboek voor een paar uurtjes vermaak, met een onderwerp waar ik niks vanaf wist. Twee onderwerpen waar ik niks vanaf wist eigenlijk. Het online daten is mij onbekend én orgaanhandel ook. Over beide onderwerpen gaat dit boek, heftig blijkt.
Er was nog enige onduidelijkheid over wanneer het boek was geschreven, maar het bleek eerst exclusief voor Storytel te zijn uitgekomen. Nu dus ook als fysiek boek. En dat is prima, want het leest dus heerlijk vlot.
 Nils lijkt te perfect om waar te zijn, en dat blijkt uiteindelijk ook te kloppen. Helaas komt Marit daar op een enorm brute manier achter. Inleven in dit personage gaat tot op zekere hoogte, want ik kan me echt niet voorstellen hoe ze zich moet voelen na wat haar is overkomen.
Ook haar onbegrip voor het trage politieoptreden is goed te volgen. Maar de race die daarna begint springt een beetje van de hak op de tak. Niet helemaal duidelijk, maar wel spannend genoeg om als een speer door te lezen.
Het boek is geschreven in de ik-vorm vanuit Marit, waardoor je echt betrokken wordt bij het verhaal. De hoofdstukken zijn kort, wat het leesplezier ook bevordert.
Een lekker spannend boek dus, om even in weg te duiken.

Boekinformatie

Titel: Perfect match
Auteur: Patricia Snel
ISBN: 978902634713
Uitgever: Ambo-Anthos Uitgevers
Verschijningsdatum: 30 april 2019
Aantal pagina’s: 192
Prijs: € 15,-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten