vrijdag 7 augustus 2020

Verjaardagsaankopen

Heel lang vroeg ik alleen bepaalde boeken voor mijn verjaardag, maar geen boekenbonnen. Ik werkte in de bieb en kon immers alles lenen. Maar dankzij het winnen van de NS Publieksprijs, waardoor ik iedere maand een nieuw boek mocht kopen, is het boeken kopen er toch weer heel erg ingeslopen.
En natuurlijk het feit dat ik sinds ruim een jaar in de boekhandel werk, wat ook wel bijdraagt aan de boekenkoopmanie.

Dus dit jaar vroeg ik, naast een paar boeken waarvan ik al zeker wist dat ik ze wilde lezen, ook boekenbonnen voor mijn verjaardag. En die kreeg ik! Hoera.
Voor mijn verjaardag kreeg ik ook een aantal boeken én ik kon dus nog kiezen wat ik nog meer wilde gaan kopen. Dat was nog een uitdaging! Ik zag namelijk het nieuwe boek van Curtis Sittenfeld, Rodham, over het fictieve leven van Hillary Clinton als ze niet met Bill was getrouwd. Boeken van Sittenfeld zijn altijd goed, dus ik liep daar al bijna mee in mijn handen. Tot er een hebban leesclub werd aangekondigd voor dit boek. Daar schreef ik me natuurlijk voor in en ik ging al stiekem kijken  wat ik dan van de boekenbonnen zou gaan kopen, mocht ik ingeloot worden.

Na 2 slopende weken van wachten (echt, hoe graag kun je een boek willen lezen) op een verlossende "Gefeliciteerd, je mag meedoen met deze leesclub" mail (hoera, hoera, hoera!) wist ik dan ook al meteen hoe ik mijn bonnen zou gaan uitgeven. Want Carla de Jong kwam met een nieuw boek, De sessies. Nadat ik eerdere boeken van haar las, zoals De Johanssons en vorig jaar Geheim leven (waar ik dit stukje over schreef), had ik dit boek ook al vaker opgepakt. Het bleek een tweede deel te zijn, dus ik heb het eerste deel (nu verkrijgbaar voor € 15,-) In retraite ook meteen besteld. En om het feest helemaal compleet te maken, kocht ik nog een heel fijn tasje van Blossom Books erbij, waar ik voortaan mijn boeken mooi in mee kan nemen zonder dat ze beschadigen. Wat een wereldaankopen weer, al zeg ik het zelf :-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten