vrijdag 15 mei 2020

12e NS Publieksprijs aankoop!

NS Publieksprijs aankoop nummer 12 is gedaan. En wat voor aankoop... Je zou het bijna een impulsaankoop kunnen noemen, want alleen bij het horen van het uitkomen van dit boek riep ik al dat ik dat wilde hebben.
En eigenlijk heb ik het al... want het is de uitgebreide versie van het Boekenweek essay van vorig jaar. Mijn moeders strijd van Murat Isik was dat. Ik schreef er dit stukje over vorig jaar. Nadat ik Wees onzichtbaar had gelezen en daarna het essay wat daar goed op aansloot, kon deze aankoop natuurlijk niet uitblijven. Het is een uitgebreide versie van zijn essay van vorig jaar. En dat vond ik al mooi. Eens kijken hoe deze editie gaat bevallen.

Ik heb ook zijn eerste boek, Verloren grond, nog liggen (dat was ook een NS Publieksprijsaankoop vorig jaar) om te lezen. Dus zijn oeuvre is nu volledig aanwezig bij mij thuis. Ik kan niet wachten om in dit boek te beginnen, maar er ligt nog het een en ander dat eigenlijk voor gaat. Ik denk alleen dat dit boek zo maar eens tussendoor kan glippen...


Oh jongens, officieel zou dit mijn laatste aankoop van mijn prijzengeld van de NS Publieksprijs zijn. De prijs was immers een jaar lang een gratis boek. Maar ik heb zuinig aan gedaan met mijn geld, dus er is nog een restje over! Ik weet al heel lang welk boek ik nog wil kopen, maar dat verschijnt maar niet (vanwege ziekte van de auteur), dus daar blijf ik nog even op wachten. En tot die tijd... lees ik gewoon mijn berg boeken van de laatste jaren weg. Nou ja weg... een stukje kleiner, want de aanvoer blijft nog steeds groot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten