vrijdag 31 maart 2023

Esther Verhoef - Op de bonnefooi door Frankrijk

Oh, een tussentijds boek van Esther Verhoef! Hoera! Niet zoals de andere een thriller of roman, maar korte stukjes. Met een spannend verhaal… zonder verder nadenken kopen dus! Maar ja, dat doe ik nogal veel, dus het was even wachten voor het gelezen werd. 

Het verhaal

Niet meer jakkeren van Brabant naar de Dordogne en vice versa, maar genieten van de reis zélf. Esther Verhoef en haar man Berry proberen het, en trekken met hun honden Mel en Saar in hun zelfgebouwde camper door Frankrijk.

Spannend verhaal 'Deauville'Rianne is in de wolken met haar nieuwe vriend Chris. Knap, vrijgevig en avontuurlijk, wat wil je nog meer? Too good to be true, waarschuwt haar vriendin, er is iets mis met die kerel. Maar Rianne is van plan het ervan te nemen en stapt bij Chris in zijn camper, het avontuur tegemoet. 

De schrijver

Esther Verhoef is een van de succesvolste en veelzijdigste schrijvers van Nederland. Er zijn bijna 2,5 miljoen exemplaren van haar thrillers en romans verkocht. Verhoefs werk is in meer dan twintig landen verschenen en meermalen bekroond en genomineerd. Onder het pseudoniem Escober schrijft zij samen met Berry Verhoef psychologische actiethrillers. 

Mening

Ik ben niet van de korte verhalen en ook niet van de non-fictie, maar wel van Esther Verhoef. Dus dit boek moest er toch ook komen. 

Het eerste deel van het boek(je) bestaat uit korte verhaaltjes over de kampeer avonturen van Esther, Berry en de honden. Met hun omgebouwde bus trekken ze naar Frankrijk. Zonder haast om ergens te komen. En dat gaat met vallen en opstaan.

Zelf kampeer ik niet. We huren wel eens een sta-caravan voor een vakantie en ik campeerde twee keer in een ingerichte tent tijdens mijn studietijd, maar verder niet. En toch kon ik me wel voorstellen hoe het was onderweg. Met scheef slapen en blokjes onder de wielen enzo. Het zijn grappige anekdotes van een zomer in Frankrijk. De leuke tekeningen versterken de luchtige verhaaltjes erg goed. De tips kunnen ook handig zijn trouwens.

Het korte verhaal is ook niet echt mijn ding, verhalen zijn naar mijn idee altijd te kort om iets te kunnen vertellen. Maar dit was eigenlijk wel een leuk verhaal. Waar ik niks meer over kan zeggen dan wat hierboven staat bij verhaal…

Dit boekje is weer eens wat anders dan het normale werk van Verhoef. Leuk om tussendoor te lezen!

 Andere blogjes over boeken van Esther Verhoef (klikt op de titel en gij zult naar het juiste blogje worden gestuurd): Labyrint, De nachtdienst, Nazomer en Facade

Boekinformatie

Titel: Op de bonnefooi door Frankrijk

Auteur: Esther Verhoef

ISBN: 9789026361982

Uitgever: Ambo|Anthos

Verschijningsdatum:

Aantal pagina’s: 192

Prijs: € 17,99

Geen opmerkingen:

Een reactie posten